Οι μαθηματικές πράξεις και η επίλυση προβλημάτων στην αρχαία Αίγυπτο
2 απαντήσεις
Flatland / Επιπεδοχώρα :: ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΩΡΑ : Παραλληλη αναγνωση και συζητηση δυο βιβλιων :: Αχμές, ο γιος του φεγγαριου
Σελίδα 1 από 1
Οι μαθηματικές πράξεις και η επίλυση προβλημάτων στην αρχαία Αίγυπτο
Ένα θέμα, το οποίο θίξαμε και στη λέσχη ανάγνωσης του 4ου ΜΚΣ και πιστεύω ότι παρουσιάζει αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον. Ο λόγος για τον τρόπο με τον οποίο εκτελούσαν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι τις μαθηματικές πράξεις με τη βοήθεια των οποίων επίλυαν πρακτικά προβλήματα . Αν και η μέθοδός τους ήταν αρκετά πολύπλοκη, αξίζει να ανακαλύψουμε τις ρίζες της.
Όπως αναφέρεται και στο βιβλίο, κύρια πηγή μαθηματικών προβλημάτων του Αχμές ήταν ο πάπυρος Rhind, από τον οποίο και αντλούσε τις περισσότερες απορίες του. Ωστόσο, υπήρχαν και άλλα "αναγνώσματα" τα οποία δεν αναφέρονται μέσα στο βιβλίο, αλλά αποτέλεσαν έναυσμα για τους αρχαίους Αιγυπτίους να μελετήσουν τη μαθηματική επιστήμη, όπως για παράδειγμα:
1) Ο πάπυρος της Μόσχας
2) Ο δερμάτινος κύλινδρος
3) Ο πάπυρος Kahun
4) Ο πάπυρος του Βερολίνου
Μετά από μία σύντομη έρευνα στο διαδίκτυο, ανακάλυψα πως τα παραπάνω εκτός από ανεξάντλητη πηγή προβληματισμού, παίζουν και το ρόλο "αρχαίων τυπολογίων", αφού συμπεριλαμβάνουν έτοιμες κάποιες πράξεις διαίρεσης και πολλαπλασιασμού.
Και οι δικές μου πηγές:
www.enallax.com/exams/project/Ta_mathimatika_stin_arxia_egipto.ppt
Μετά από τη σχετικά σύντομη εισαγωγή, να θέσω την ερώτηση:
Οι γνώσεις των αρχαίων Αιγυπτίων κατά την άποψή σας, αναπτύσσονταν μόνο για να επιλύουν πρακτικά προβλήματα της καθημερινότητας ή είχαν αποκτήσει διττό ρόλο, δηλαδή ουσιαστικά, επεξεργάζονταν την επιστήμη στα αρχικά της στάδια και είχαν παράλληλα και θεωρητική υπόσταση;
Όπως αναφέρεται και στο βιβλίο, κύρια πηγή μαθηματικών προβλημάτων του Αχμές ήταν ο πάπυρος Rhind, από τον οποίο και αντλούσε τις περισσότερες απορίες του. Ωστόσο, υπήρχαν και άλλα "αναγνώσματα" τα οποία δεν αναφέρονται μέσα στο βιβλίο, αλλά αποτέλεσαν έναυσμα για τους αρχαίους Αιγυπτίους να μελετήσουν τη μαθηματική επιστήμη, όπως για παράδειγμα:
1) Ο πάπυρος της Μόσχας
2) Ο δερμάτινος κύλινδρος
3) Ο πάπυρος Kahun
4) Ο πάπυρος του Βερολίνου
Μετά από μία σύντομη έρευνα στο διαδίκτυο, ανακάλυψα πως τα παραπάνω εκτός από ανεξάντλητη πηγή προβληματισμού, παίζουν και το ρόλο "αρχαίων τυπολογίων", αφού συμπεριλαμβάνουν έτοιμες κάποιες πράξεις διαίρεσης και πολλαπλασιασμού.
Και οι δικές μου πηγές:
www.enallax.com/exams/project/Ta_mathimatika_stin_arxia_egipto.ppt
Μετά από τη σχετικά σύντομη εισαγωγή, να θέσω την ερώτηση:
Οι γνώσεις των αρχαίων Αιγυπτίων κατά την άποψή σας, αναπτύσσονταν μόνο για να επιλύουν πρακτικά προβλήματα της καθημερινότητας ή είχαν αποκτήσει διττό ρόλο, δηλαδή ουσιαστικά, επεξεργάζονταν την επιστήμη στα αρχικά της στάδια και είχαν παράλληλα και θεωρητική υπόσταση;
Απ: Οι μαθηματικές πράξεις και η επίλυση προβλημάτων στην αρχαία Αίγυπτο
γεια σου nasa
συγγνώμη για την τόσο μεγάλη καθυστέρηση... δεν πήρα είδηση ότι έθεσες ένα ερώτημα..
Λοιπόν, δεν έχω άποψη επί του θέματος, καθώς και οι απόψεις των ειδικών διίστανται.
Άλλοι ισχυρίζονται πως είναι πρακτικά/τεχνικά τα αιγυπτιακά μαθηματικά κι άλλοι ότι είναι θεωρητική/επιστημονική η ενασχόληση των αιγυπτίων με τα μαθηματικά. Μεταξύ των τελευταίων είναι και ο Αριστοτέλης, ο οποίος ισχυρίστηκε πως οι ιερείς των αιγυπτίων έχοντας στη διάθεσή τους χρόνο ανέπτυξαν τη Γεωμετρία, δηλαδή πως δεν ασχολήθηκαν με αυτήν από την πίεση της διευθέτησης των προβλημάτων, αλλά από καθαρή περιέργεια και "επιστημονικό" ζήλο Αλλά μόνο ο Αριστοτέλης το θέτει έτσι, όλοι οι άλλοι αρχαίοι έλληνες θεωρούν πρακτική την εφαρμογή των μαθηματικών στην αρχαία Αίγυπτο. Όσο δε για τους πιο σύγχρονους μελετητές/σχολιαστές, αυτοί - κάποιοι από αυτούς - διευρύνουν το πεδίο, χαρακτηρίζοντας πως τα προβλήματα του παπύρου Ριντ είναι αναμφιβόλων εκπαιδευτικού χαρακτήρα.
Αυτό νομίζω πως το αναφέραμε και στο καλοκαιρινο σχολείο..
καλή χρονιά.
Αν θέλεις να βρεις λεπτομερείς απαντήσεις για τις απορίες σου σου συνιστώ το βιβλίο του Γιάννη Χριστιανίδη, "θέματα από την ιστορία των Μαθηματικών", και του Van der Waerden, αλλά μάλλον είναι λίγο δύσκολα .
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
και συγγνώμη για την καθυστέρηση
συγγνώμη για την τόσο μεγάλη καθυστέρηση... δεν πήρα είδηση ότι έθεσες ένα ερώτημα..
Λοιπόν, δεν έχω άποψη επί του θέματος, καθώς και οι απόψεις των ειδικών διίστανται.
Άλλοι ισχυρίζονται πως είναι πρακτικά/τεχνικά τα αιγυπτιακά μαθηματικά κι άλλοι ότι είναι θεωρητική/επιστημονική η ενασχόληση των αιγυπτίων με τα μαθηματικά. Μεταξύ των τελευταίων είναι και ο Αριστοτέλης, ο οποίος ισχυρίστηκε πως οι ιερείς των αιγυπτίων έχοντας στη διάθεσή τους χρόνο ανέπτυξαν τη Γεωμετρία, δηλαδή πως δεν ασχολήθηκαν με αυτήν από την πίεση της διευθέτησης των προβλημάτων, αλλά από καθαρή περιέργεια και "επιστημονικό" ζήλο Αλλά μόνο ο Αριστοτέλης το θέτει έτσι, όλοι οι άλλοι αρχαίοι έλληνες θεωρούν πρακτική την εφαρμογή των μαθηματικών στην αρχαία Αίγυπτο. Όσο δε για τους πιο σύγχρονους μελετητές/σχολιαστές, αυτοί - κάποιοι από αυτούς - διευρύνουν το πεδίο, χαρακτηρίζοντας πως τα προβλήματα του παπύρου Ριντ είναι αναμφιβόλων εκπαιδευτικού χαρακτήρα.
Αυτό νομίζω πως το αναφέραμε και στο καλοκαιρινο σχολείο..
καλή χρονιά.
Αν θέλεις να βρεις λεπτομερείς απαντήσεις για τις απορίες σου σου συνιστώ το βιβλίο του Γιάννη Χριστιανίδη, "θέματα από την ιστορία των Μαθηματικών", και του Van der Waerden, αλλά μάλλον είναι λίγο δύσκολα .
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
και συγγνώμη για την καθυστέρηση
Flatland / Επιπεδοχώρα :: ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΩΡΑ : Παραλληλη αναγνωση και συζητηση δυο βιβλιων :: Αχμές, ο γιος του φεγγαριου
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης